Welk openingsnummer speelden Schutte en de Raaf altijd voor de radio?

"Schutte en de Raaf" was een piano duo dat speelde voor de radio

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Antwoorden (1)

André de Raaff (1911-1990) en Jacques Schutte (1908-1974) waren een pianoduo dat veelal voor de radio van hun kwaliteiten liet genieten. Ze speelden elk op een aparte vleugel, maar wel gezamenlijk de melodieën die door André speciaal voor hen gearrangeerd had. Hij verstond de kunst om bekende klassieke werken om te bouwen tot nieuwe verrassende thema's waarmee virtuoos werd gestoeid en meesterlijk geïmproviseerd. André en Jacques schreven ook samen, waaronder de muziek voor het bekende "Ik sta op wacht".

Ter gelegenheid van het 20-jarig jubileum van het pianoduo was er in 1960 een televisieprogramma, waarin optredens en een uitvoering van een selectie van hun bekendste liedjes door verschillende artiesten te horen waren. In het begin daarvan werd een wals uit "Die Fledermaus" van Johann Strauss gespeeld door De Raaff en Schutte. Vermoedelijk is dat het gevraagde openingsnummer.

Toegevoegd na 12 minuten:
De laatste bronlink wil niet goed doorkomen: http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx?chapterid=1164&filterid=974&contentid=7&searchID=2283803&columnorderid=-1&orderby=1&itemsOnPage=10&defsortcol=12&defsortby=2&pvname=personen&pis=expressies;selecties&startrow=1&resultitemid=9&nrofresults=61&verityID=/60650/61310/63451/115269@expressies
Amadea